لوگوتایپ اثرمثبت

10 اپلیکیشنی که به شما در کنترل مدت زمان استفاده از گوشی و تبلت کمک می کنند

10 اپلیکیشنی که به شما در کنترل مدت زمان استفاده از گوشی و تبلت کمک می کنند

ارزشمندترین سرمایه هر کدام از انسان ها زمان و تمرکز است و یکی از دغدغه های هریک از ما مدیریت زمان مخصوصا در کنترل میزان استفاده از گوشی و تبلت است. خیلی از ما نیاز داریم تا مدت زمان استفاده از گوشی و اینترنت را کنترل کنیم تا بتوانیم به کارهای مهم مان برسیم.

برای همین امروز قصد داریم تا در اثر مثبت به شما 10 اپلیکیشنی را معرفی کنیم که در کنترل مدت زمان استفاده از تلفن های هوشمند کمک می کند و البته مانع از آن می شوند که موبایل به راحتی تمرکز شما را به تاراج ببرد.

با آموزش ترک اعتیاد به گوشی، چندین برابر زمان، تمرکز و سود بیشتر برای خود بخرید!

 

اپلیکیشن Forest

اپلیکیشن Forest

یکی از اپلیکیشن های بسیار جذاب و صد البته کاربردی در کنترل مدت زمان استفاده از گوشی و تبلت، اپلیکیشن Forest است.

در اپلیکیشن Forest شما در هر بازه زمانی که انتخاب میکنید (به طو مثال 30 دقیقه) که با گوشی خود کاری نداشته باشید، صاحب یک درخت زیبا در اپلیکیشن می شوید و هرچه مدت زمانی که شما درگیر تلفن همراه نشده باشید بیشتر شود، صاحب درختان و گیاهان پربارتر و زیباتری خواهید شد.

اما امان از زمانی که مثلا هدف گذاشته باشید تا برای 2 ساعت از گوشی دور بمانید و در مدت زمان کمتری به سراغ گوشی و اپلیکیشن های دیگر بروید، آن موقع است که شما به راحتی با دستان خود درخت تان را خشک می کنید.

نکته جالب توجه این است که  جذابیت های Forest فقط محدود به شخص شما نمی شود و می تواند اطرافیان شمارا هم درگیر کند. درواقع Forest با یک بازی دلچسب به شما در کنترل مدت زمان استفاده از تلفن همراه کمک می کند.

 

در صورتی که شما اپلیکیشن Forest را نصب کنید چند اتفاق خیلی خیلی جذاب را تجربه خواهید کرد:

  1. به محیط زیست کمک می کنید:
    چرا که با کسب هر 2500 امتیاز در این اپلیکیشن یک درخت در دنیای واقعی کاشته می شود.
  2. می توانید با دوستان خود هماهنگ شوید و روند پیشرفت یک دیگر را هم چک کنید.
  3. هرکه بامش بیش، برفش بیشتر:
    هرچه با کمک این اپلیکیشن در مدت زمان استفاده از گوشی موفق تر عمل کنید، امتیاز بیشتری در اپلیکیشن کسب می کنید و دسترسی شما به گونه های گیاهی و موسیقی های بیشتری باز می شود.
  4. قدرت اپلیکیشن Forest را در مهمانی ها هم دست کم نگیرید:
    چرا که در مهمانی ها یک نفر می تواند در اپلیکیشن Forest یک روم بسازد و سایر مهمان ها را هم وارد room کند. اگر در مدت زمانی که مشخص کرده اید کسی به سراغ گوشی نرود که خوب درختان شما رشد می کند ولی اگر کسی به گوشی سرک بکشد، متاسفانه درختان بقیه مهمانان را هم از بین می برد.
  5. Forest حتی به کاربران کامپیوتر هم فکر کرده است:
    علاوه بر کاربران اندروید و سیستم عامل IOS شما می توانید بر روی مرورگر کامپیوتر خود نیز از Forest استفاده کنید.

 

لینک دانلود اپلیکیشن برای کاربران Android: دانلود اپلیکیشن forest از گوگل پلی

این هم لینک دانلود اپلیکیشن برای کاربران IOS: دانلود نسخه IOS اپلیکیشن Forest

نکته مخصوص دوستانی که از IOS استفاده میکنند: درحال حاضر اپلیکیشن Forest تنها به صورت پولی در اپ استور موجود است! اما نگران نباشید. شما میتوانید از اپلیکشین Flora استفاده کنید که شباهت بسیار بسیار زیادی به Forest دارد و به صورت رایگان در اپ استور قابل دانلود است.

 

 

اپلیکیشن QualityTime  و مدیریت زمان

آیکون اپلیکیشن (quality time) کوالیتی تایم

یکی از اپلیکیشن های محبوب در مدیریت مدت میزان استفاده از گوشی های هوشمند، اپلیکیشن QualityTime است. این نرم افزار پرکاربرد مخصوص گوشی های اندروید می باشد.

اپلیکیشن QualityTime  مدت زمان استفاده از برنامه های مختلف را به شما نمایش می دهد و با کمک آن می توانید متوجه شوید که هرکدام از اپلیکیشن های گوشی یا تبلت هوشمند شما چقدر از زمان ارزشمند تان را به خود اختصاص می دهد.

با QualityTime شما می توانید تعداد دفعات اجرای نرم افزار های مختلف و مدت زمانی که در هربار اجرا در آن گذرانده اید را مشاهده کنید.

در بخش Take a Break می توانید مشخص کنید برای چه مدتی اپلیکیشن هایی که زمان زیادی از شما می گیرند قابل اجرا نباشند. البته امکان خارج کردن یک اپلیکیشن از محدودیت در نظر گرفته شده نیز وجود دارد. درواقع با این گزینه شما می توانید زمان های آزادی که اجازه دارید از اپلیکیشن های گوشی استفاده کنید را مشخص کنید.

برای خیلی از ما پیش می آید که بی دلیل قفل گوشی را باز می کنیم و در بخش های مختلف آن سرک می کشیم که شاید پیامی یا خبر جدیدی در انتظارمان باشد. اپلیکیشن QualityTime می تواند تعداد دفعاتی که قفل گوشی را هم باز کرده ایم را نیز نمایش دهد.

با QualityTime شما می توانید مشخص کنید از هر برنامه چند ساعت در روز یا هفته اجازه دارید که استفاده کنید و در صورت تجاوز از مدت زمان مشخص شده برنامه به شما خودآگاهی می دهد و شما متوجه می شوید که در حال هدر دادن زمان هستید.

البته خیلی وقت ها چیزی که باعث از بین رفتن زمان ارزشمند ما می شود تماس های تلفنی طولانی مدت است؛ شما با استفاده از این اپلیکیشن محبوب می توانید مدت زمان مکالمات مشخص خود را نیز ثبت و بررسی نمایید.

 

 

اپلیکیشن OffTime و مدیریت زمان

آیکون اپلیکیشن offtime (اف تایم)

یکی دیگر از اپلیکیشن هایی که به ما در کنترل مدت زمان استفاده از گوشی و سایر گجت های هوشمند کمک می کند، اپلیکیشن OffTime است.

فرقی ندارد شما صاحب یک گوشی با سیستم عامل اندروید باشید و یا از گوشی های اپل استفاده کنید، اپلیکیشن OffTime در هر دو این بستر ها قابل استفاده است.

اپلیکیشن OffTime دارای سه حالت خانواده، خودم و کار است تا شما در هر یک از این مد ها با بلاک کردن اپلیکیشن ها و بازی هایی که می تواند زمان شما را بکشد، بتوانید به خوبی زمان ارزشمند تان را مدیریت کنید.

 

 

اپلیکیشن Moment

آیکون اپلیکیشن moment (مومنت)

اپلیکیشن Moment مخصوص آیفون دارها است و بر روی سیستم عامل IOS نصب می شود. این اپلیکیشن میزان استفاده شما از گوشی در طول روز را رصد می کند و در صورتی که بیشتر از حد مجاز از گوشی استفاده کنید، کمر به کلافه کردن شما می بندد.

فقط کافی است تا بیش از حد مجاز از اپلیکیشن های گوشی استفاده کنید آنقدر پیام های هشدار دهنده از Moment دریافت می کنید که خودتان بی خیال استفاده از گوشی می شوید.

 

 

اپلیکیشن Break free و کنترل مدت زمان استفاده از گوشی

آیکون اپلیکیشنBreak free (برک فری)

اپلیکیشن Break free در هر دو سیستم عامل اندروید و IOS قابل استفاده است. Break free اطلاعات مربوط به میزان استفاده شما از گوشی و نرم افزار های آن را تا حد امکان ریز می کند و خوراک هدف گذاری های دقیق است. البته مواظب باشید که معتاد به کنترل اعتیاد خود نشید.

 

 

اپلیکیشن AppDetox و مدیریت زمان در استفاده از تلفن همراه

آیکون اپلیکیشن Appdetox (اپ دیتاکس)

مدتی تمرین می کردم تا در ساعت های مشخص شبکه های اجتماعی را چک کنم یکی از اپلیکیشن های اندرویدی که به خوبی کمک می کند تا در زمان های مشخصی اپلیکیشن پیام رسان یا بازی خاصی را باز کنیم اپلیکیشن AppDetox است. شما می توانید با مشخص کردن زمان های خاص، تعیین کنید که هر اپلیکیشنی در چه ساعتی قابل دسترس باشد.

هربار که از مقرراتی که برای AppDetox تعریف کرده اید، سرپیچی کنید اپلیکیشن AppDetox به شما هشدار می دهد و حتی شما می توانید تعداد دفعاتی که هشدارهای اپلیکیشن را نادیده گرفته اید را نیز ببینید تا به خودآگاهی بیشتری درباره نوع رفتار خودتان در برابر اسمارت فون برسید.

 

 

اپلیکیشن App usage در کنترل مدت زمان استفاده از گوشی

آیکون اپلیکیشن Appusage (اپ یوزیج)

App usage را می توان جایگزینی مناسب برای QualityTime دانست.

در هنگام استفاده از اپلیکیشن App usage شما می توانید بر اساس مدت زمان استفاده از برنامه ها و یا فاکتور های دیگری مثل دفعات استفاده و میانگین زمان استفاده لیستی از برنامه های پرکاربرد در گجت هوشمند خود را مشاهده کنید. App usage هم مثل سایر برنامه های کنترل مدت زمان استفاده از تلفن هوشمند می تواند به شما هشدارهای لازم برای اینکه درگیر استفاده بیش از حد از گوشی نشوید را نمایش دهد.

 

 

اپلیکیشن Time used و مدیریت زمان

آیکون اپلیکیشن Timeused (تایم یوزد)

یکی دیگر از اپلیکیشن های محبوب در کنترل مدت زمان استفاده از گوشی یا تبلت اپلیکیشن Time used است. این اپلیکیشن علاوه بر خصوصیات رایج این گونه اپ ها امکان این را فراهم می کند تا برای اپلیکیشن های خود دسته بندی مشخص کنید.

امکان ایجاد دسته بندی به شما کمک می کند تا متوجه شوید چه مدت زمانی را برای بازی، چه تایمی را برای شبکه های اجتماعی و سایر دسته بندی های خود صرف کرده اید.

علاوه بر آن اپلیکیشن Time used از مجموعه‌ای از گراف‌ها و چارت‌های بسیار مناسب برای به تصویر کشیدن مقدار مصرف از گوشی هوشمند استفاده می‌کند. این ویژگی ضمن فراهم کردن امکان بررسی میزان مصرف کاربر طی هفته‌های مختلف، مقایسه و تغییر رفتار کاربر در استفاده از تلفن همراه را در طی هفته‌‌های متوالی نیز فراهم می‌کند.

 

 

اپلیکیشن Space

آیکون اپلیکیشن space(اسپیس)

یکی دیگر از اپلیکیشن های اندرویدی پرکاربرد اپلیکیشن Space است. اما اسپیس کمی جالب تر از اپلیکیشن های قبلی که با آن آشنا شدید است.

اپلیکیشن space از سیستم پاداش و اخطار در کنار هم استفاده می کند. هنگامی که Space را نصب می کنید با چند سوال مواجه می شوید:

  • چند بار موبایل را روشن و خاموش می کنید در طول روز؟
  • هدف شما از استفاده گوشی چیست؟ کاری سرگرمی و….؟

 

بسته به پاسخ هایی که می دهید، اسپیس روی نوع وابستگی شما اسم می گذارد. به عنوان مثال اگر برای اهداف مفید به سراغ موبایل می روید اما تمرکزتان را از دست داده و متوجه گذر زمان نمی شوید، اسپیس به شما لقب Rabbit Hole Wanderer را می دهد. این یعنی شما برای رهایی از وابستگی نباید بگذارید که چیزی تمرکزتان را هنگام کار به هم بریزد.

خوشبختانه اپلیکیشن space ابزار کاملی برای متمرکز شدن به شما ارائه می دهد. طبیعتا موثرترین روش در کنترل استفاده از گجت های هوشمند، قرار دادن محدودیت برای استفاده از موبایل است. اسپیس می تواند بسته به زمان کار یا تعداد دفعات باز و بسته کردن گوشی برای کاربر محدودیت بگذارد. در این حالت وقتی استفاده تان از گوشی به حد مجاز رسید، اپلیکیشن Space می تواند نور نمایشگر را کم کرده یا با ارسال نوتیفیکیشن شما را از ادامه استفاده منع کند.

اما در صورت دادن دسترسی های لازم Space برای افزایش تمرکز، قادر به بلاک کردن تمام نوتیفیکیشن ها نیز می باشد. برای این منظور دکمه ای به اسم Focus در اپلیکیشن تعبیه شده که این حالت را فعال می کند تا پیام های دوستان شما در تلگرام و اینستاگرام نتواند باعث به هم ریختن تمرکزتان بشود.

هر چقدر بیشتر روی کاهش وابستگی به موبایل کار کنید و روی افزایش تمرکز متمرکز باشید، اپلیکیشن space به سبک و سیاق جالب خودش شما را به ادامه تلاش تان تشویق می کند. به این صورت که وقتی که شروع به استفاده از اپلیکیشن می کنید، یک صفحه گرد و خالی به شما داده می شود که با پیشرفت و کاهش وابستگی به موبایل شاهد پر شدن آن از ماه و ستاره و سیارات و فضانوردها خواهید بود.

 

 

اپلیکیشن Stay Focused

اپلیکیشن Stay Focused

اپلیکیشن Stay Focused – App Block & Tracker, Limit Phone هم با ایجاد محدودیت هایی در دسترسی کاربران می تواند به شما در افزایش تمرکز و مدیریت مدت زمان استفاده از اسمارت فون تان کمک کند.

شما در اپلیکیشن Stay Focused می توانید محدودیت های مختلفی را برای خود اعمال کنید. برخی از این محدودیت ها عبارت اند از:

  • محدود کردن مدت زمان استفاده از یک اپلیکیشن یا وب سایت! مثلا تعیین کنید که در روز فقط بتوانید 30 دقیقه از اپلیکیشن اینستاگرام استفاده کنید.
  • محدود کردن استفاده از یک اپلیکیشن یا سایت در ساعتی مشخص از روز! به طور مثال فرض کنید که قصد دارید هر روز بین ساعت 16 الی 18 نتوانید از اپلیکیشن کلاب هاوس استفاده کنید.
  • محدود کردن استفاده بر اساس تعداد دفعات باز کردن یک سایت یا وب سایت. در این حالت میتوانید تعیین کنید که در طی روز فقط مجاز هستید که 5 بار از یک سایت خاص یا اپلیکیشن استفاده کنید.
  • استفاده از یک اپ خاص بعد از رسیدن به هدف! در این قابلیت جالب شما می‌توانید مشخص کنید که تنها زمانی حق استفاده از یک اپلیکیشن (مثلا اینستاگرام) را دارید که قبل از آن به مدت نیم ساعت در یک اپلیکیشن دیگر (مثلا اپلیکیشن های آموزش زبان، یا بازی های تقویت حافظه) زمان سپری کرده باشید!
  • یکی دیگر از امکانات اپلیکیشن Stay Focused این است که شما می توانید یک لاگ و یا گزارش از مدت زمانی که از گوشی و اپ های مختلف استفاده کرده اید، داشته باشید.

این ویژگی ها تنها بخشی از قابلیت های فراوان اپلیکیشن Stay Focused است که میتوانید در نسخه های رایگان، به آن دسترسی داشته باشید.

شاید این سوال در ذهن شما چرخ بخورد که گزارش را می خواهم چه کار وقتی خودم می دانم دارم در شبکه های اجتماعی و بازی ها وقت تلف می کنم!

اما به همان جمله معروف همیشگی من می رسیم که مهم ترین مهارت رسیدن به خودآگاهی هست. بی شک اگر تنها یک روز رفتار خودمان را در استفاده از تلفن هوشمند بررسی کنیم احتمالا شگفت زده می شویم و تازه می فهمیم بیش از آنچه که فکر می کنیم داریم زمان را از دست می دهیم.

 

کنترل مدت زمان استفاده از تلفن همراه

سعی کردیم در این مقاله شما را با اکثر اپلیکیشن های کاربردی مدیریت زمان در گجت های هوشمند آشنا کنیم. فراموش نکنید زمان ارزشمندترین سرمایه هر یک از ما است و اگر شما هم نگران ثانیه های طلایی زندگی خود هستید می توانید با کمک هر یک از این اپلیکیشن ها به خود در مدیریت زمان کمک کنید. هرچند که گوشی و اپلیکیشن های جذاب آن، تنها زمان ما را نمی گیرند، آنها کمی پا را فراتر گذاشته و تمرکز که یکی از ابزارهای جدی برای پیشرفت به شمار می آید را نیز از ما می ربایند. پس با کمک این 10 اپلیکیشن نه تنها از زمان خود محافظت کنید، بلکه دژ محکمی برای حفاظت از قدرت تمرکز و توجه خود بسازید.

شما هم تجربه خود در استفاده از سایر اپلیکیشن های مدیریت زمان را با ما به اشتراک بگذارید.

  1. aran گفته؛
    17:38 1398/09/07

    عالی ممنون
    فقط اگر برنامه ی بود برای کنترل دسترسی به مسائل منفی 18 خیلی خوب میشد

    • سارا یوسفی گفته؛
      08:05 1398/10/04

      مرسی که دغدغ تون رو باهام به اشتراک گذاشتید حتما سرچ می کنم اگر چیزی پیدا کردم مقالش رو هم می نویسم.

      • حبیب گفته؛
        17:03 1399/09/13

        ممنون

        • صالح گفته؛
          13:29 1400/11/25

          سلام من دانش آموز کنکوری هستم و لطفا بگین که از کدوم نرم‌افزار های بالا استفاده کنم. چون از اینستاگرام و تلگرام خیلی استفاده میکنم. لطفا نرم افزاری رو پیشنهاد بدین که حواسم بهش پرت نشه.

          • سارا یوسفی گفته؛
            18:35 1400/11/25

            گوشی تون آیفون هست یا اندروید؟

    • هلیا گفته؛
      10:43 1399/01/09

      سلام ممنون یکی دوتا غلط املایی داشت لطفا تصلاح شه و اینکه لطفا اینک دانلودشونم بزارید منplanetرو پیدا نکردم و اینکه مشخص کنین که کدومشون امتیاز بیشتری از کاربرا گرفتن.

      • سارا یوسفی گفته؛
        10:35 1399/01/20

        ممنون بابت دقت نظرتون چشم.

      • محمدرضا گفته؛
        09:05 1399/06/31

        سلام
        من برنامه ای میخوام که بعد از نصبش مثلا بزنم ه فلان بازی رو هر روز ۱ ساعت بازی کنم و بیشتر از ۱ ساعت شد به هیچ وجه اجازه نده بیشتر بازی کنم
        شما کدومو پیشنهاد میکنید؟

        • سارا یوسفی گفته؛
          11:09 1399/11/26

          سلام دوست عزیز به نظرم اپلیکیشن Stay Focused – App Block & Tracker, Limit Phone گزینه خوبیه البته نسخه رایگانش نهایت نیم ساعت می زاره به اپ مورد نظر دسترسی داشته باشید در طول روز اما نسخه پولیش که البته رایگانش تو وب فارسی پیدا می شه دسترسی به اپ هایی مثل بازی رو اجازه میده بیشتر تعریف کنید. اپلیکیشن QualityTime اگر اندروید باشید به شکل بی رحمانه ای امکانی که می خواید رو در اختیارتون می زاره. در مجموع همه اپلیکیشن های مدیریت استفاده از تلفن همراه معمولا این امکان رو دارند. اگرم دل تون یک اپلیکیشن کمی دلچسب تر می خواد forest و space با گیمیفیکیشن با شما این کار رو می کنند و به شکلی خودشون شما رو وارد یک بازی می کنند.

        • Qudrat گفته؛
          06:18 1400/07/10

          منم میخام اگه پیدا کردی بگو 😊

    • هستی گفته؛
      10:53 1399/03/04

      لطفا عکس یا لینکی از اپ planet بذارید منم پیدا نکردم

      • سارا یوسفی گفته؛
        09:14 1399/04/08

        در حال حاضر هرچه ما هم گشتیم پلنت ظاهرا حذف شده شما می تونید از سایر اپلیکیشن ها استفاده کنید.

      • سارا یوسفی گفته؛
        11:04 1399/11/26

        سلام مجدد یک جایگزین خیلی جذاب به جای پلنت اپلیکیشن forest هست که البته تو سایت جایگزینش کردیم و لینک دانلودش هم برای اندروید و هم آیفون رو گذاشتیم.

    • رضا گفته؛
      20:22 1399/05/17

      سلام، پسرم برای بازی از گوشی موبایلش استفاده می کنه، متاسفانه وقت زیادی را هم برای این باری ها می گذاره، و خودش هم قبول داره که بازی ها عصبی اش کرده، لطفا یک برنامه معرفی کنید که مثلا بعد از یکساعت استفاده بعضی از برنامه ها را قفل کنه و فقط بشه از گوشی تماس تلفنی گرفت…

      • سارا یوسفی گفته؛
        11:11 1399/11/26

        سلام وقت تون به خیر و شادی. به نظرم اپلیکیشن QualityTime برای اندروید گزینه خوبیه. چون احتمالا سن شون کم هست اپلیکیشن forest و space هم چون از سیستم پاداش استفاده می کنند و بهشون در طول بازی ماه و ستاره و در forest هم درخت و گیاه جایزه می ده فکر می کنم می تونه براشون مفید باشه.

    • Hengameh گفته؛
      17:45 1399/06/29

      یک app هست که کلا یه تایم رو مشخص میکنی و گوشی قفل میشه و هر کار کنی باز. نمیشه متوجه حرفت هستم میتونی شب ها تایم خوابت. یا موقع درس خوندن قفلش کنی

    • رادبد گفته؛
      18:28 1399/08/10

      سلام
      برنامه‌ی هست که مثلا بعد از یگ ساعت و نیم کار باهاش در روز دیگه بدون زدن رمزی باز بشه یه حالتی مثل قفل والدین برای بازی کودک که فقط یک ساعت در روز باشه

      • سارا یوسفی گفته؛
        10:10 1399/08/11

        بله برنامه هایی هستن که مدت زمان دسترسی شما به یک سری اپلیکیشن و حتی خود گوشی رو محدود می کنند تو اپلیکیشن ها معرفی شده توضیحات رو بخونید نموننه هایی هستن الان متاسفانه اسم دقیقش رو بهخاطر ندارم.

      • سارا یوسفی گفته؛
        11:14 1399/11/26

        تو اکثر این اپلیکیشن ها شما می تونید برای مثلا بازی یا هر اپلیکیشن خاصی یه مدت زمان بدید مثلا برای شبکه های اجتماعی اپلیکیشن آنتی سوشال خوبه یا برای بازی QualityTime در اندروید خوبه. یا مثلا اپلیکیشن OffTime به شما سه حالت خانواده کار و.. می ده که تو هر زمان یه سری اپلیکیشن ها رو می تونید بهش بدید براتون قفل کنه مثلا در ساعات کاری که براش تعریف می کنید دسترسی به شبکه های اجتماعی یا بازی رو محدود کنه براتون.

    • مهدی گفته؛
      06:32 1399/11/08

      باهات موافقم
      ولی خیلی زشته برای موجودی که از خودش اراده و اختیار داشته باشه و ازش استفاده نکنه

      • سارا یوسفی گفته؛
        12:34 1400/01/21

        این طبیهی هست که همه ما گاهی نتونیم از اراده به جا و به درستی استفاده کنیم عوامل زیادی هستن که می تونن باعث تضعیف اراده بشن. مثل احساسات منفی و یا خواب بیکیفیت.

    • مستر گفته؛
      15:31 1400/08/17

      میتونید از برنامه brainbuddy استفاده کنید

    • پروفسور گفته؛
      01:46 1400/10/23

      سلام شما میتونید از blocksite ایتفاده کنید
      ی ایکون داره واسه سایت های مثبت 18

  2. رامتین طریک گفته؛
    03:01 1398/10/19

    سلام
    خیلی عالی بود ممنون
    یه جایی appdetox رو غلط املایی داشتید و جای دیگر به جای خشک نوشتید خوشک لطفا این غلط های املایی را هم درست کنید
    با تشکر
    موفق و بیشتر از یک نفر باشید.😊

    • سارا یوسفی گفته؛
      08:29 1398/11/12

      سلام خیلی خیلی ممنونم که انقدر با دقت مطالعه کردید. مرسی حتما اصلاح می شه. امیدوارم مفید بوده باشه.

  3. رامتین طریک گفته؛
    16:46 1398/12/12

    ای کاش لینک دانلودش رو هم می گذاشتید
    طول کشید تا پیداشون کنم

    • سارا یوسفی گفته؛
      05:01 1398/12/18

      ممنون از نظرتون چشم حتما اضافه می کنیم.

      • عالیه سالاری نژاد گفته؛
        17:56 1399/02/28

        سلام من کنکوری ام و خیلی به گوشیم اعتیاد دارم و میخوام فقط مثلن 12شب از بعضی از برنامه های گوشیم استفاده کنم و بقیه ی روز غیر قابل دسترس باشن.. ممنون میشم کمکم کنید که کدوم اپلیکیشن بهتره و من رو بیشتر محدود میکنه🙏

        • سارا یوسفی گفته؛
          11:16 1399/11/26

          سلام عزیزم به نظرم appdetox می تونه مفید باشه. QualityTime هم خیلی سختگیره.

  4. Armar گفته؛
    18:11 1399/01/06

    درود درود 👌
    خسته نباشید واقعا مقاله‌ی عالی بود 👌🙏

    • سارا یوسفی گفته؛
      10:35 1399/01/20

      سلام خوشحالم که مفید بود.

    • elyas گفته؛
      04:03 1399/01/24

      اقا ی سوال من برنامه ای رو میخوام ک بعد مثلا دوساعت استفاده از کل گوشی یک هشدار بده و بگه که استفاده کردی حتی اگه این استفاده کامل دو ساعت نباشه مثلا ده دقیقه ده دقیقه ک استفاده میکنی خودش حساب کنه البته از وقتی قفل باز میشه و استفاده از تمام برنامه ها

      • سارا یوسفی گفته؛
        07:02 1399/01/26

        فکر می کنم تو اپلیکیشن های معرفی شده مواردی بودن که در ساعت هایی خاص گوشی رو قفل می کردن می تونید از اونها استفاده کنید.

        • حسین گفته؛
          10:05 1399/07/21

          لطفاً دقیقتر بگویید کدام برنامه این ویژگی تنظیم هشدار دوره‌ای را دارد؟

          • سارا یوسفی گفته؛
            11:27 1399/11/26

            AppDetox می تونه گزینه خوبی باشه اما اکثرشون این امکان رو دارند.

  5. هلیا گفته؛
    10:43 1399/01/09

    طفا لینک دانلودشونم بزارید منplanetرو پیدا نکردم و اینکه مشخص کنین که کدومشون امتیاز بیشتری از کاربرا گرفتن.

    • سارا یوسفی گفته؛
      10:34 1399/01/20

      چشم در اولین فرصت می زارم.

      • Asal گفته؛
        12:27 1399/02/09

        میشہ ب من یکی از این برنامہ ھا ک از بقیہ خیکی بھتر و سختگیر تر ھس رو معرفی کنید؟؟

    • سارا یوسفی گفته؛
      11:29 1399/11/26

      عزیزم یه جایگزین جذاب برای پلنت گذاشتید و چون پلنت در دسترس نبود حذفش کردیم شما می تونید از forest استفاده کنید و لینک دانلودشم گذاشتیم.

  6. مهدی گفته؛
    13:02 1399/01/29

    به به عجب برنامه هایی
    ولی اولی از همه بهتره

    • سارا یوسفی گفته؛
      10:46 1399/08/11

      مرسی که تجربتون رو باهامون به اشتراک گذاشتید.

  7. Asal گفته؛
    12:28 1399/02/09

    میشہ ب من یکی از این برنامہ ھا ک از بقیہ خیکی بھتر و سختگیر تر ھس رو معرفی کنید؟؟

    • سارا یوسفی گفته؛
      11:31 1399/11/26

      فکر می کنم اپلیکیشن QualityTime خیلی سختگیره.

  8. فاطمه گفته؛
    20:04 1399/02/21

    سلام بسیار عالی و مفید. فقط خیلی عالی تر میشه اگر لینک های دانلودش رو هم بذارید و اصلاح دو غلط املایی: یکی سانیه و یکی خوشک. ممنون بابت توضیحات کامل و جامع.

  9. فاطمه گفته؛
    20:04 1399/02/21

    سلام بسیار عالی و مفید. فقط خیلی عالی تر میشه اگر لینک های دانلودش رو هم بذارید و اصلاح دو غلط املایی: یکی سانیه و یکی خوشک. ممنون بابت توضیحات کامل و جامع.

    • سارا یوسفی گفته؛
      10:43 1399/08/11

      چشششمم حتما. مرسی از دفت نظرتون

  10. عالیه سالاری نژاد گفته؛
    17:56 1399/02/28

    سلام من کنکوری ام و خیلی به گوشیم اعتیاد دارم و میخوام فقط مثلن 12شب از بعضی از برنامه های گوشیم استفاده کنم و بقیه ی روز غیر قابل دسترس باشن.. ممنون میشم کمکم کنید که کدوم اپلیکیشن بهتره و من رو بیشتر محدود میکنه🙏

    • سارا یوسفی گفته؛
      06:02 1399/08/22

      چشم.

    • سارا یوسفی گفته؛
      11:32 1399/11/26

      اپلیکیشن QualityTime سختگیره اما اگر دلتون کمی هم بازی و جایزه می خواد space و forest هم بامزه هستند.

  11. سلیمانی گفته؛
    06:13 1399/03/07

    سلام
    وقت بخیر از بین این برنامه ها، برنامه ای هست که محدودیت بتونی بذاری اما به هیچ عنوان خارج از اون تایم تا روزت تموم نشده نتونی استفاده کنی

    • سارا یوسفی گفته؛
      09:13 1399/04/08

      بله پیشنهاد می کنم مقاله رو بخونید حتما اپلیکیشن مورد نظرتون رو پیدا می کنید.

      • هستی گفته؛
        08:48 1399/05/21

        سلام وقتتون بخیر
        من یه اپلیکیشینی لازم دارم ک در طول روز مثلن اگ بیشتر از یه بار از تلگرام استفاده کردم اون برنامه قفل بشه و دیگ اجازه ی دسترسی به من نده حتی با خاموش روشن کردن موبایل
        Detoxکلن گوشی رو قفل میکنه
        از بین اینایی ک گفتین کدومشون این قابلیت رو داره؟
        خیلی میتونه مفید باشه
        ممنون از کمکتون🌹

        • سارا یوسفی گفته؛
          06:00 1399/08/22

          سلام هستی عزیز اجازه بدید بررسی می کنیم و بهتون اطلاع می دم.

    • سارا یوسفی گفته؛
      11:33 1399/11/26

      بله اپلیکیشن QualityTime

      • fatemehebrahimi1235 گفته؛
        12:23 1401/02/21

        اینو دانلود کردم ولی من می خوام تو اون زمانی ک همه برنامه ها قفله فقط گوگل قفل نباشه ک تست بزنم بعد تو تنظیمات هم گوگل و گذاشتم تو لیست سفید ولی باز قفل میشه نمیشه استفاده کرد

        • سارا یوسفی گفته؛
          10:59 1401/03/07

          مرسی که تجربتون رو باهامون گفتید. در دوره ترک اعتیاد به گوشی هم برای اندروید و هم IOS دو اپلیکیشن رو به صورت تصویری آموزش دادیم که فکر می کنم می تونه کمک تون کنه.
          آموزش ترک اعتیاد به گوشی موبایل

  12. آیدا گفته؛
    13:32 1399/03/13

    سلام میشهرلینک برنامه ی space رو بزارید ممنون میشم
    آخه پیداش نکرذم

  13. حسین گفته؛
    10:03 1399/07/21

    سلام از لطفتان ممنونم.
    من یک برنامه هم میخواهم که مثلاً تنظیم کنیم هر ده دقیقه یکبار که از زمان استفاده از موبایل گذشت خود برنامه هر ده دقیقه یکبار هشدار بدهد. یعنی هشدار دوره‌ای ده دقیقه تنظیم کنیم
    چنین برنامه ای میشناسید؟
    چنین برنامه را میشناسید.

    • سارا یوسفی گفته؛
      11:35 1399/11/26

      اگر اشتباه نکنم AppDetox این مورد رو داره.

  14. حسین گفته؛
    10:05 1399/07/21

    لطفاً دقیقتر بگویید کدام برنامه این ویژگی تنظیم هشدار دوره‌ای را دارد؟

  15. مهیار گفته؛
    04:40 1399/08/07

    ممنون

  16. رادبد گفته؛
    18:30 1399/08/10

    قشنگم گشتم چیزی پیدا نکردم متاسفانه اگر اپی هست اسم دقیقش رو بگید.

    • سارا یوسفی گفته؛
      10:11 1399/08/11

      من بررسی می کنم اسمش رو براتون می زارم.

  17. علی گفته؛
    09:27 1399/10/05

    سلام
    میگم یه برنامه ای هست که مدت زمان برای استفاده از برنامه مشخص کنیم و بعدش اون برنامه قفل بشه
    من اینو از کسی دیدم ولی اسم برنامشو پیدا نکردم

    • سارا یوسفی گفته؛
      12:40 1400/01/21

      بله تقریبا تمام برنامه های معرفی شده این امکان رو دارند.

  18. علی گفته؛
    09:28 1399/10/05

    سلام
    میگم یه برنامه ای هست که مدت زمان برای استفاده از برنامه مشخص کنیم و بعدش اون برنامه قفل بشه
    من اینو از کسی دیدم ولی اسم برنامشو پیدا نکردم.

    • سارا یوسفی گفته؛
      12:40 1400/01/21

      بله کوالیتی تایم و سایر برنامه هایی که در این مطلب معرفی کردیم این امکان رو دارند.

  19. علی گفته؛
    09:03 1399/10/26

    سلام من دنبال برنامه ای هستم که بتونم باش یک برنامه ای رو با زمانبندی قفل کنم و تا زمانبندیش تموم نشده باز نشه حتی اگر گوشیم و خاموش و روشن بشه
    منظورم از زمانبندی چند ساعت نیست بلکه چند روز بشه برنامه رو قفل کرد
    چه اندروید باشه چه ویندوز برام فرقی نداره
    ممنون میشم اگر راهنماییم کنید

    • سارا یوسفی گفته؛
      12:35 1400/01/21

      اپلیکیشن زیاد هس اما راستش این رو نمی دونم که اگر گوشی هم خاموش بشه تنظیمات بستن دسترسی همچنان روی اون برنامه اعمال می شه یا نه.

  20. مهدیه گفته؛
    06:35 1399/11/08

    سلام موارد خوبی بودن اما اونی که من می خوام نیس
    یک برنامه می خوام بهش تایم مشخصی بدم تو اون تایم مشخص خودم هم بکشم روشن کاری جز نشون دادن ساعت نباشه

  21. نادیا گفته؛
    09:12 1399/11/29

    سلام خیلی عالی بود ، یه سوال اپلیکیشن forest واسه ios نسخه رایگان نداره ، باید چه کنیم؟؟؟؟

    • سارا یوسفی گفته؛
      12:28 1400/01/21

      اگر اشتباه نکنم نسخه نال شده رو از سایت های دانلود اپلیکیشن می شه دریافت کرد حد اقل برای اندرویدش رو که دیدم. سرچ کنید شاید برای IOS هم باشه.

  22. ت گفته؛
    11:27 1399/11/29

    سلام نرم افزاری نمیشناسین با ادم صحبت کنه و یاد اوری کنه و مهم تر از همه فارسی باشه

    • سارا یوسفی گفته؛
      12:27 1400/01/21

      خیر

  23. ر گفته؛
    11:31 1399/11/29

    یک نرم افزار باشه که یاد اوری کنه و بعضی وقتا با ادم صحبت کنخ و نظر بده اصلا چنین نرم افزاری هم وجود داره؟

    • سارا یوسفی گفته؛
      12:26 1400/01/21

      اپلیکیشن های ریمایندر هست اما اینکه حرف بزنه یا نظر بده، حد اقل من نمی شناسم.

  24. r گفته؛
    19:08 1399/12/03

    کاش یه برنامه ای بود که هیچ جوره نشه دورش زد ووقتی که واقعا اون ساعتی که برای استفاده نکردن از گوشی مشخص کردیم تموم نشد از هیچ طریقی نتونیم به برنامه هایی که مشخص کردیم دسترسی داشته باشیم

    • سارا یوسفی گفته؛
      12:26 1400/01/21

      تو لیست اپلیکیشن هایی که معرفی کردیم اپلیکیشن های بسیار سختگیر هم هست. این دیگه به انتخاب شما برمیگرده.

  25. فاطمه گفته؛
    22:54 1400/01/05

    سلام من یه چیزی میخوام ک گوشیرو قفل کنه و نشه دورش زد فقط اگر تماسی ضروری بود بشه گرفت و کسی ب گوشی زنگ زد بشه جواب داد نکته مهم چیزی ک میخوام اینه که ساخت ایران باشه و زبانش فارسی باشه خیلی گشتم پیدا نکردم ممنون میشم راهنمایی کنید

    • سارا یوسفی گفته؛
      12:14 1400/01/21

      متاسفانه اپلیکیشن ایرانی نمی شناسم در این باره.

  26. محمد گفته؛
    19:52 1400/01/06

    سلام
    من همیشه تو گوگل کلمه های ۱۸+ سرچ میکنم و بعد میرم به بخش عکس ها و عکس های جنسی رو نگاه میکنم.
    لطفا راهی برای ترک این عادت بدید که اینقد وسوسه ی اینها نشم

    • سارا یوسفی گفته؛
      12:14 1400/01/21

      یکی از روش هایی که می تونه به شما کمک کنه تا این عادت تون رو ضعیف کنید این هست که پیدا کنید چه زمان هایی درگیر این عمل می شید. عادت یک چرخه داره اول یه جرقه اتفاق می افته که منجرب یک اشتیاق و بروز یک رفتار می شه و در نهایت هم پاداش. در مورد شما باید ببینید که چه اتفاقی باعث می شه شما اشتیاق برای سرچ این کلمات داشته باشید. بعد یا اون جرقه رو تغییر بدید و یا رفتار رو مثلا زمانی که گوگل رو باز می کنید سعی کنید کلمات جایگزینی برای سرچ داشته باشید. یا اگر در زمان خاصی این کار رو می کنید سعی کنید در اون زمان ها اینترنت دم دست تون نباشه.

  27. شایان گفته؛
    19:23 1400/02/12

    ممنونم این مطلب خیلی برای من مفید بود.

    • سارا یوسفی گفته؛
      12:09 1400/04/09

      خوشحالیم که مفید بوده.

  28. عاطفه گفته؛
    23:49 1400/02/23

    سلام وقتتون بخیر.
    ببخشید راهی هست که بشه اطلاعات قبلی رو تو quality time پاک کرد و باز استفاده کرد ازش ازنو بدون اطلاعات قبلی؟

    • سارا یوسفی گفته؛
      12:05 1400/04/09

      اجازه بدید بررسی می کنم و اگر جواب رو پیدا کردم بهتون اطلاع می دم.

  29. Mahla گفته؛
    08:44 1400/03/03

    میشه یه برنامه معرفی کنید که مثلا تایم بدی ۵ ساعت درروز کلا از گوشی استفاده کنی بعد ۵ ساعت گوشی قفل شه و تا روز بعدی باز نشه🙄⁉️

    • سارا یوسفی گفته؛
      12:01 1400/04/09

      بله توضیحات اپلیکیشن های معرفی شده رو بخونید، این امکان هم وجود داره.

  30. Pardis گفته؛
    05:38 1400/04/03

    سلام من ی اپلیکشن میخام ک از ی ساعت تا ی ساعت مشخصی گوشیرو قفل کنه مثلا شب قبل بزارم ساعت سه بعد از ظهر قفل شع و همون سه بعد از ظهر قفل شه تا اون ساعتی ک مشخص کردم باز نشه نمیدونم متوجه شدین یا چی :)اگه سراغ دارین نیست معرفی کنید

    • سارا یوسفی گفته؛
      12:00 1400/04/09

      لطفا توضیحات مربوط به اپلیکیشن ها رو بخونید. نیاز شما رو اکثر این اپلیکیشن ها برآورده می کنند.

  31. پوریا گفته؛
    08:46 1400/04/08

    ممنونم مطلب خیلی مفیدی بود و تونست بهم کمک کنه.

    • سارا یوسفی گفته؛
      11:59 1400/04/09

      خواهش می کنم. خوشحالم که مفید بود.

  32. راهی گفته؛
    00:06 1400/06/29

    با سلام
    دنبال برنامه ای هستم که مدت زمان استفاده از تبلت را بروش ساده و آسان محدود کند
    مثلا بعد از یک ساعت استفاده به مدت ۲۰ دقیقه تبلت خاموش بشه و روشن نشه تا چشمای بچه خراب نشه و اینکه از یک ساعت مشخص تا ساعت مشخص گوشی خاموش بشه مثلا از ۱۱ شب تا ۹ صبح تبلت هر روز خاموش باشه
    برای استفاده نکردن بیش از حد بچه ها نیازه

  33. area 52 گفته؛
    14:22 1400/07/12

    مرسی این مطلب خیلی کمکم کرد.

  34. محمد گفته؛
    12:57 1400/08/04

    سلام.میخام بدونم نرم افزاری هست ک با فعال کردنش تبلت برا مدت معینی مثلا 3 روز تحت هیچ شرایطی روشن نشود؟

  35. بازتاب هابچه مدرسه ای

    • سارا یوسفی گفته؛
      09:57 1400/09/23

      مقالات سایت رو بخونید و اگر کمک تون نکرد بهتون پیشنهاد می کنم در دوره ترک اعتیاد به گوشی ما شرکت کنید.

  36. بازتاب هامریم شکاری

    • سارا یوسفی گفته؛
      19:08 1400/11/25

      سلام دوست عزیز. خوشحالیم که مطلب براتون مفید بوده. دوره ترک اعتیاد به گوشی اگر به تمارینش عمل کنید بی شک تاثیر زیادی برای شما داره. ضمن اینکه این دوره هم مثل همه دوره های آموزشی اثر مثبت از گارانتی بازگشت وجه 100% برخورداره و.

  37. بازتاب هاسحرناز

    • سارا یوسفی گفته؛
      09:46 1400/09/23

      مرسی از فیدبک خوب شما.

  38. sara گفته؛
    19:00 1400/10/10

    سلام برنامه ای نیس که مثلا جوری تنظیمش کنم که برای چن ساعت گوشیمو باز نکنه
    من برای درسام خیلی رو فشار اومده واقعا نمیتونم گوشی بزارم کنار
    یه برنامه ای میخام که کلا وقتی تنظیمش کنم دیگه برام باز نشه
    خیلی ممنون میشم جواب بدید

    • سارا یوسفی گفته؛
      09:02 1400/10/15

      سلام دوست عزیز. چرا هست شما با مطالعه توضیحات هر اپلیکیشن می تونید ببینید کدوم این امکان رو بهتون می ده. ضمن اینکه به شدت بهتون پیشنهاد می کنم یه سر به لینک زیر بزنید.
      آموزش ترک اعتیاد به گوشی

  39. صالح گفته؛
    13:08 1400/11/08

    ممنون تحلیل کردین و جزئیات رو هم گفتین

  40. الهام گفته؛
    02:42 1400/11/20

    سلام خسته نباشید من پسرم از صبح تا شب درگیر گوشی و فضای مجازی ،البته فقط فیلم زیاد دانلود میکنه و میبینه خیلی ازش عصبانی هستم واقعا بهم ریختم ،آیا این اپلیکیشن که نصب بشه در گوشی امکان مخفی ماندن داره تا متوجه نشه نمیخوام بفهمه کار منه لطفا کمکم کنید ممنونم.

    • سارا یوسفی گفته؛
      18:48 1400/11/25

      سلام وقت به خیر. خیر تا جایی که من مطلع هستم نمی شه که برنامه مخفی بمونه اما خوب می تونید برای فرزندتون قانون بگذارید و بهش بگید تو این ساعت ها تنها اجازه داری از گوشیت استفاده کنی و در سایر ساعت ها با کمک اپلیکیشن دسترسیش رو ببندید چون دسترسی که بسته بشه هیچ کاری نمی تونه بکنه. البته گوشی های شیامی شاید امکان مخفی کردن اپلیکیشن رو بهتون بده.

  41. کوثر گفته؛
    02:38 1401/02/24

    سلام این رو به اون دسته از دوستانی می گم که اپلیکیشنی رو می خواستن تا در یک بازه زمانی که بهش می دن به هیچ وجه نزاره فرد وارد اپ بشه و عملا براش غیر فعال بشه این اپه
    برید اپلیکیشن action dash رو دان کنید این ویژگی رو داره

    • سارا یوسفی گفته؛
      10:54 1401/03/07

      سلام دوست عزیز ممنون بابت معرفی.

  42. omid گفته؛
    10:56 1401/09/03

    سلام
    برنامه ای هست ک بگه در طول روز ب طور کلی چند ساعت از گوشی استفاده میکنیم ؟

    • سارا یوسفی گفته؛
      09:05 1401/12/14

      سلام دوست عزیز. بله در برنامه های معرفی شده خیلی هاشون این ویژگی رو دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه مطلب
محصولات رایگان
جدیدترین محصولات