لوگوتایپ اثرمثبت

کتاب اسرار ذهن ثروتمند | معرفی و نقد تخصصی کتاب

کتاب اسرار ذهن ثروتمند | معرفی و نقد تخصصی کتاب

امروز قصد داریم به معرفی کتاب اسرار ذهن ثروتمند نوشته تی هارو اکر بپردازیم.

لطفا اگر فکر می کنید در یکی از شرایط زیر هستید و یا دوست دارید در آن شرایط قرار گیرید، این مطلب و البته این کتاب جذاب را مطالعه کنید:

  • دوست دارید باورهای ثروت ساز خود را تغییر دهید.
  • فکر می کنید باورهای شما درباره کسب ثروت نیاز به تغییر دارد.
  • علاقه مند هستید ثروتمند شوید.
  • به آسانی پول به دست می آورید اما به همان آسانی هم پول را از دست می دهید.
  • نمی توانید متصور شوید که چند میلیارد در حساب بانکی شما باشد.
  • دوست دارید ذهن فرزندتان را ثروتمند پرورش دهید.
  • رویاهای بزرگی دارید که برای رسیدن به آنها باید ثروتمند شوید.
  • و…

 

کتاب اسرار ذهن ثروتمند

مسلط شدن روی بازی درونی ثروت

تی هارو اکر معتقد است که هرآنچه که در دنیای بیرون ما تفاق می افتد، از درون ما آغاز می شود و اگر ما بتوانیم باورها و ذهن مان را درست شکل دهیم، می توانیم اتفاق های بیرونی را هم به درستی مدیریت کنیم. او معتقد است این قانون درباره همه مسائل زندگی از جمله ثروت به شدت صدق می کند.

درواقع شما در کتاب اسرار ذهن ثروتمند با باورهای اشتباه خود درباره ثروت و البته ریشه های آن باور ها آشنا می شوید و با انجام تمارینی عملی یاد می گیرید که حتی اگر در نقطه صفر هستید چطور با یک ذهن تازه و آگاه به سمت موفقیت حرکت کنید.

 

شناسنامه کتاب اسرار ذهن ثروتمند

این کتاب ارزشمند را تی هارو اکر در سال 2005 منتشر کرد. کتابی که در دسته پر فروش های نیویورک تایمز قرار گرفت.

اگر سرچی کوچک در گوگل انجام دهید متوجه می شوید که انتشارات مختلفی با ترجمه های متفاوتی این کتاب را در بازار ایران هم به چاپ رسانده اند.

من تجربه مطالعه این کتاب با ترجمه روان مهدی نکویی از انتشارات نگاه نوین در 292 صفحه را داشتم.

ترجمه مهدی نکویی به نظرم ترجمه ای روان آمد که مطالعه این کتاب را بی شک لذت بخش تر می کند.

 

خرید کتاب اسرار ذهن ثروتمند اثر تی. هارو اکر نشر نگاه نوین

 

برنامه های پولی شما و پرونده های ثروت

در کتاب اسرار ذهن ثروتمند شما با دو بخش عمده در کتاب مواجه می شوید با نام برنامه های پولی شما و پرونده های ثروت. شما در این بخش ها متوجه می شوید که نگاه و باورهای شما نسبت به ثروت به چه صورت است و شما در ناخودآگاه تان چه پرونده هایی نسبت به ثروت دارید که رفتار های مالی شما را تشکیل می دهند.

البته داستان به همینجا ختم نمی شود. شما در ادامه این کتاب ارزشمند راهکارهایی را خواهید آموخت که با کمک آنها می توانید آینده مالی خود را بهبود بخشید.

تی هارو اکر معتقد است که «اگر یک برنامه مالی جامع در ناخودآگاه شما برای موفقیت تنظیم نشده باشد، هیچ چیز یاد نخواهید گرفت، هیچ چیز نخواهید دانست و هیچ کاری نخواهید کرد که تفاوت زیادی در زندگی شما به وجود آورد.»

اگر موافق باشید تیکه هایی از کتاب را باهم بخوانیم که هم با مفاهیم عنوان شده در کتاب کمی آشنا شوید و هم ببینید اصلا می توانید با ادبیات رایج در کتاب ارتباط برقرار کنید یا نه.

تصویر شخص ثروتمند با باورهای مالی قوی

 

بخش هایی از کتاب اسرار ذهن ثروتمند

آنچه در درون ما می گذرد و تصورات ذهنی و فکری ما را شکل می دهد، در محیط بیرونی ما هم انعکاس پیدا می کند و اینگونه می شود که یا می توانیم مسیر خوشبختی را همچون یک راه بلد طی کنیم و شاهد موفقیت را در آغوش بگیریم یا توان از کف بدهیم و حسرتی برایمان باقی بماند و تمام.

شما یا موفقید یا حق با شماست.

تی هارو اکر در بخشی از کتاب می گوید اولین کاری که باید انجام می دادم، متعهد ماندن به موفقیت و بازی کردن برای برنده شدن بود. پس سوگند خوردم متمرکز باشم و به رها کردن کسب و کارم حتی فکر هم نکنم تا وقتی میلیونر شوم یا حتی بیشتر.

این همان فرق اساسی با تلاش های قبلیم بود. چرا که پیشتر چون کوتاه مدت فکر می کردم، در برخورد با فرصت های خوب یا وقتی همه چیز سخت می شد وسوسه می شدم تا کسب و کارم را رها کنم.

سعی می کردم تا هروقت فکر های منفی مالی و شیوه های غیر سازنده به ذهنم می زد، روش ذهنیم را به چالش می کشیدم. متوجه شدم ذهنم بزرگ ترین مانع من بر سر راه کسب موفقیت است.

تصمیم گرفتم از افکاری که مرا در رسیدن به چشم انداز مورد نظرم در مورد ثروت یاری نمی کنند دوری کنم.

این خیلی مهم است که بتوانید تشخیص دهید که چگونه طرز فکرها و اقدامات قدیمی تان شما را به جایی رسانده است که الان هستید.

برای رشد باید دست از شیوه های قدیم زندگی تان بکشید و شیوه های جدیدی در پیش بگیرید. در نهایت این نتایج است که خود را نشان می دهد.

 

تی هارو اکر دیگر کیست و چرا باید این کتاب را بخوانم؟

در ابتدای سمینارهایم به مردم می گویم یک کلمه از حرف هایم را باور نکنید. چرا؟ چون من فقط می توانم درباره تجربیات شخصی خودم حرف بزنم. هیچ یک از حرف های من درست یا غلط نیستن صرفا نشان دهنده تجربیات زندگی شخصی خودم و نتایجی هستن که در زندگی شاگردانم دیدم.

اگر یک برنامه مالی جامع در ناخودآگاه شما برای موفقیت تنظیم نشده باشد، هیچ چیز یاد نخواهید گرفت، هیچ چیز  نخواهید دانست، هیچ کاری نخواهید کرد که تفاوت زیادی را به وجود آورد

اگر بیشتر بخواهیم تی هارو اکر را معرفی کنیم باید بگوییم که او یک میلیونر خود ساخته است. چرا که از نوجوانی کار کرد و همانطور که خود در کتاب اسرار ذهن ثروتمند می گوید هم فقر، هم راحتی و هم ثروت را تجربه کرده است.

او امروز صاحب موسسۀ آموزشی « اوج عملکرد » است و با برگزاری سمینار هایی درمورد ثروت به افراد بی شماری کمک می کند تا باورهای ثروت سازی برای خود ایجاد کنند و سبک زندگی خود را تغییر دهند.

تی هارو اکر نویسنده کتاب اسرار ذهن ثروتمند | T.-Harv-Eker

 

من همیشه اعتقاد دارم صحبت های افرادی که از تجربه های عملی خود با ما حرف می زنند، خیلی بیشتر از آنهایی تاثیرگذار است که تجربه ای نداشته اند. شاید چون تی هارو انسانی خودساخته است و از تجربه های زیسته خود در این کتاب با ما صحبت می کند، این کتاب تا این حد به دل می نشیند و انسان را به فکر فرو می برد که چه آسان می توان بدون آنکه آگاه باشیم ذهن مان را دست خوش برنامه های دیگران قرار دهیم.

دیگرانی که شاید آنها هم آگاه نباشند که با کلام و و رفتار خود می توانند چه تاثیری بر روی باورهای ثروت اطرافیان شان بگذارند. مثلا مادری که مدام به فرزندش می گوید پول چرک کف دسته، میاد و می ره.

فکر می کنم بهتر باشد تا خود شما به سراغ مطالعه این کتاب جذاب بروید. من که از مطالعه کتاب اسرار ذهن ثروتمند به شدت لذت بردم. امیدوارم مطالعه آن برای شما هم همینطور باشد.

 

راستی اگر شما ترجمه های دیگری از این کتاب را خوانده اید، ممنون می شوم ترجمه و ناشر آن و همچنین کیفیت ترجمه را در کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه مطلب
محصولات رایگان
جدیدترین محصولات