لوگوتایپ اثرمثبت

کارگاه برمودای کسب و کار

کارگاه برمودای کسب و کار

اگر بهم اجازه بدید می خوام ماجرای کارگاه برمودای کسب و کار رو با یک داستان واقعی از تجربه دوستم براتون بگم.

پسر موجهی بود. همیشه تو دانشگاه تو لیست شاگردای ممتاز بود و نه تنها از نظر علمی حتی تو مهارت های عملی در محیط کار هم متخصص بود.

چند سال از سال های تحصیل گذشته بود که یه روز خیلی اتفاقی دیدمش و کمی از احوالاتش پرسیدم. متوجه شدم هنوز تو همون شغلی هست که اوایل مشغول بود و پیشرفت خاصی نکرده. تعجب کردم! چون می دونستم آدم اهل رشدی هست و از نظر تخصصی خودش رو آپدیت می کنه.

خوب اون ملاقات اتفاقی باعث شد چندبار دیگه هم ببینمش. بیشتر که صحبت کردیم متوجه چندتا موضوع شدم و تقریبا فهمیدم چرا نتونسته از نظر جایگاه سازمانی رشد زیادی داشته باشه.

 

اون پسر آرومی بود و یک درون گرای واقعی. البته دلیل این موضوع درون گرا بودنش نبود اما خب، آدمی بود که سرش به کار خودشه و نمی دونست که دیگه زمان این گذشته که بشینی ساعت ها کار کنی، اضافه کار بمونی و مدیریت خودش متوجه بشه که تو چقدر کارمند خوبی هستی!

آدم ساده ای بود. یه پسر مؤدب که خیلی خاکی رفتار می کرد و نمی دونست گاهی اوقات تو جلسات و ملاقات های کاری، مدیرانش نیاز دارند که کمی اتیکت فردی و رفتار حرفه ای بلد باشه. چون خیلی ها هستند که عقل شون به چشم شون هست و داشتن پرستیژ براشون مهمه.

از همه بدتر اینکه در مذاکره و فن بیان خیلی قوی نبود و در خیلی از موارد نمی تونست خودش رو خوب پرزنت کنه و بگه که چه توانایی هایی داره. حتی گاهی اوقات در جلسات کاری نمی تونست از نظرات خودش با دل و جرات دفاع کنه و همین می شد که نظر همکارش که با هم سر یک پروژه کار می کردند غالب می شد و همین همکار سعی می کرد دوست ما رو هم بی سواد جلوه بده!

 

این در صورتی بود که دوست من مدرک دکترا داشت و همچنان در حال گذروندن دوره و کلاس و یادگیری بود و هر لحظه سعی می کرد رشد کنه؛ اما همکارش بعد از گرفتن مدرک لیسانس دیگه تلاشی برای یادگیری نمی کرد.

علاوه بر تمام داستان های بالا، با همکارش هم کلی تعارض داشت که چون هیچ وقت مقابل همکارش نایستاده بود نمی تونست اون ها رو از بین ببره و حال خودش داشت روز به روز بدتر و بدتر می شد.

یک لحظه تصور کنید!

شما با کلی علم و تخصص و ملاحظات اجتماعی و تلاش برای اینکه انسان اخلاق مداری باشید، نتیجه این باشه که در محیط کار نه تنها رشد نکنید حتی حال تونم هر لحظه بد و بدتر بشه!

راستش این ملاقات ها بعد از چند سال برای من خیلی جالب بود چون درست همون موقع من و دوستانم در حال طراحی دوره آموزشی برمودای کسب و کار بودیم. دوره ای که در اون تلاش کردیم مباحثی رو بگنجونیم و آموزش بدیم که دقیقا مشکلات دوست من رو هدف گرفته بود.

 

در کارگاه 4 ساعته برمودای کسب و کار چه خبر بود؟

در کارگاه برمودای کسب و کار در طی 4 ساعت با هم مهارت هایی رو یاد گرفتیم که به هر فرد شاغلی چه به عنوان یک مدیر و چه کارمند، کمک می کنه تا در کسب و کارش رشد کنه.

در ادامه براتون می گم که در این 4 ساعت چه مطالبی رو با هم یاد گرفتیم و راجع بهشون بحث کردیم.

 

سرفصل های آموزشی در کارگاه برمودای کسب و کار

کارگاه رو دوست خوبم سیما دشمن فنایزدی با موضوع اتیکت آغاز می کنه. اون روز مفصل گفتیم که اتیکت چه چیزی هست و چه چیزی نیست؛ اما اگر بخوام خلاصه براتون بنویسم باید بگم که اتیکت به ما یاد میده در ملاقات های کاری چه رفتاری برای ما رفتار حرفه ای محسوب میشه، چه پوششی حرفه ای هست، زبان بدن صحیح به چه شکل هست و… که بتونیم اثربخشی بیشتری داشته و روابط موثرتری بسازیم.

البته اتیکت برای خودش دنیایی هست و من فقط بطور کلی و خلاصه براتون نوشتم که اتیکت چه چیزی هست.

دوست من رو که یادتون هست؟ دوستم می گفت بعد از اینکه اتیکت رو یاد گرفتم تونستم اعتماد به نفس بیشتری رو در ظاهر خودم به نمایش بزارم.

تو قسمت بعدی کارگاه منا یوسف زاده راجع به مهارتهای ارتباطی و فن بیان و اینکه چطور با انجام کارهای کوچک فن بیان بهتری داشته باشیم و به سمت تغییر و حرفه ای شدن قدم برداریم ، صحبت کرد.

منا برامون گفت چرا مهارتهای ارتباطی در عصر حاضر جز ضروریات زندگی ماست و چطور می تونیم با آگاهی از روش های تسلط کلامی و جذابیت های کلامی هنر گفتگو و متقاعد سازی رو در زندگی مون پیاده کنیم و از تنش ها جلوگیری و درنهایت از نتایج خوب اون بهره مند شیم. همچنین پیشنهاد می کنیم در صورتی که به بحث متقاعدسازی علاقه مند هستید، مطلب تکنیک های متقاعد سازی در فروش را مطالعه کنید.

مهارتهای ارتباطی به ما کمک می کنه در محیط کار در هر جایگاهی که هستید، چه یک مدیر و صاحب کسب و کار و چه یک کارمند، بتونید موفق تر و اثرگذار تر رفتار کنید. البته قرار نیست ما فقط راجع به مهارتهای ارتباطی صحبت کنیم. خیلی از موارد در فن بیان هستند که هوش کلامی ما رو بالا می برند و به رشد ما کمک می کنند.

دوست من وقتی با تاثیر مهارت های کلامی در رشدش بیشتر آشنا شد و ایرادات خودش رو شناخت و روی تقویت مهارت های فن بیان و اعتماد به نفس خودش کار کرد، نتیجه های متفاوتی رو هم به دست آورد چون خودشم آدم دیگه ای شده بود.

در پارت آخر کارگاه برمودای کسب و کار هم من سارا یوسفی کنار بچه ها بودم تا با هم راجع به تکنیک های رابطه سازی حرفه ای یا همون شبکه سازی صحبت کنیم.

وقتی می گیم شبکه سازی خیلی ها شبکه های هرمی و یا شبکه های کامپیوتری در ذهن شون تداعی می شه؛ اما من برای اینکه از این اشتباه جلوگیری کنم ترجیح میدم این آموزش ها رو در قالب «رابطه سازی حرفه ای» معرفی کنم.

من تو بحث رابطه سازی حرفه ای راجع به این صحبت کردم که چطور خودمون رو پرزنت کنیم، چطور وقتی به یک شخصیت مهم در حیطه تخصصی خودمون برخورد می کنیم که ارتباط با اون شخص می تونه باعث رشد و پیشرفت ما بشه بتونیم باهاش ارتباط موثر برقرار کنیم و با کمک اون شخص رشد کنیم.

اگر بخوام واضح تر بگم وقتی ما با کمک پارتی می خوایم رشد کنیم، پارتی ما این قدرت رو داره که به همون آسونی و سرعتی که ما رو بالا می کشه، ما رو هم پایین بیاره! درواقع نخ بادبادک ما دست اون نفر هست و همون قدر که سریع رشد می کنیم ممکن هست با عوض شدن اون مدیر در سازمان یا هر اتفاق دیگه ای هم سقوط کنیم.

درواقع رابطه سازی حرفه ای به ما یاد میده چطور آروم تر رشد کنیم اما پایین اومدن امن تری هم داشته باشیم.

یادتونه دوست من خوب کار می کرد اما توسط مدیرانش دیده نمی شد؟ تو رابطه سازی حرفه ای یاد گرفت که چطور بتونه در ارتباط با مدیران سطح بالایی خودش موثرتر رفتار کنه.

 

مدرسان کارگاه برمودای کسب و کار چه کسانی هستند؟

سیما دشمن فنا مدرس دانشگاه و مربی اتیکت و رفتار حرفه ای و مولف 4 عنوان کتاب در حوزه اتیکت با عناوین:

  • کتاب مشتری ربایی
  • کتاب اتیکت در کسب و کار
  • کتاب اتیکت کسب و کار بین الملل در روسیه
  • کتاب عبور از سد مصاحبه.

همچنین کوچ موفقیت های فردی در کسب و کار

 

منا یوسف زاده مدرس مهارت های ارتباطی و فن بیان و مولف دو عنوان کتاب:

  • کتاب گام اول سخنرانی
  • کتاب هنرمندانه سخن بگویید.

تجربه 13 سال کار سازمانی و کوچ شخصی.

 

سارا یوسفی مدرس آموزش استراتژی های موفقیت و رابطه سازی حرفه ای و مولف سه عنوان کتاب:

مدیر وب سایت اثر مثبت و آژانس دیجیتال مارکتینگ پل

کوچ عملگرایی و تقویت اراده

در این دوره شما به شخصی عملگرا که اهل اقدام است و نه حرف، تبدیل می شوید

 

ما که از برگزاری کارگاه برمودای کسب و کار لذت بردیم شما چطور؟

لطفا از تجربیات خودتون بعد از شرکت در کارگاه برمودای کسب و کار برامون بنویسید.

پوستر کارگاه برموای کسب و کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه مطلب
محصولات رایگان
جدیدترین محصولات