لوگوتایپ اثرمثبت

شکست موانعی که بر سر راه رسیدن به اهداف وجود دارند!

شکست موانعی که بر سر راه رسیدن به اهداف وجود دارند! احمد دباغیان و سارا یوسفی

به یکی دیگه از ویدئو های سری گپ و گفت رسیدیم. در این ویدئو، احمد دباغیان با سارا یوسفی راجع به موانعی که بر سر راه رسیدن به اهداف وجود دارند، صحبت می کنند.

 

احمد دباغیان کیست؟

احمد دباغیان نویسنده، کوچ و مدرس توسعه فردی است. او علاوه بر آموزش های توسعه فردی، مدت ها به آموزش فن بیان و سخنرانی نیز پرداخته است.

 

سارا یوسفی کیست؟

سارا یوسفی نویسنده، کوچ و مدرس استراتژی های موفقیت در اثر مثبت است. سارا علاوه بر فعالیت در صنعت آموزش موسس آژانس دیجیتال مارکتینگ پل هم هست.

 

 

در این ویدئو چه خبره؟

همانطور که گفتیم در این ویدئو سارا یوسفی به دعوت از احمد دباغیان به سوالات او پیرامون موانعی که بر سر راه افراد برای رسیدن به اهداف و تجربه موفقیت وجود دارد، بر اساس تجارب خودش پاسخ می دهد.

در این بخش سعی می کنیم تا خلاصه ای از گپ و گفت سارا و احمد را بیاوریم تا پس از نگاهی اجمالی به آن تصمیم بگیرید که برای دیدن این ویدئو ارزشمند وقت بگذارید یا نه.

همانطور که می دانید، سارا نابینا است و احمد دباغیان قصد دارد بر اساس شرایطی که او تجربه می کند، مساله موانعی که در مسیر رسیدن به موفقیت وجود دارد را بررسی کند.

در شروع ویدئو احمد دباغیان با این سوال صحبت های خودش را آغاز می کند:

شما چطور با وجود نابینا بودن به سمت کار دیجیتال مارکتینگ و کارهای کامپیوتری رفتید؟

سارا یوسفی در پاسخ به این سوال احمد، میگوید که علاقه و تمایل شخصی او باعث شد به سمت این مسیر حرکت و کند و یکی از مهم ترین دلایلی که موجب شد کسب و کار شخصی خودش را راه اندازی کند، همان موانع و مشکلاتی بود که در جامعه سر راهش قرار میگرفت، مثل مسئله پیدا کردن کار!

 

دانشگاه بد نیست اما کافی هم نیست!

در ادامه صحبت هایی درمورد دانشگاه رفتن هم مطرح شد! سارا معتقد است که رفتن به دانشگاه و داشتن مدرک اتفاق بدی نیست، اما این که اشخاص خود را به آن و مطالبی که در آنجا یاد میگیرند محدود کنند اصلا خوب نیست!
چرا که گاها خیلی از مطالبی که در دانشگاه ها درس داده میشوند از کتاب های قدیمی هستند.

و با توجه به سرعت رشدی که علم و دانش در حال حاضر دارد نمیتوان صرفا به آن مطالب بسنده کرد، پس حتما در کنار تحصیلات دانشگاهی مطالعات بیشتری به خصوص در زمینه مورد علاقه و تخصصی خودتان داشته باشید.

 

لباس رزم خود را آماده کنید! میخواهیم به جنگ با موانع برویم

خیلی مواقع پیش می آید که ما در مسیر به موانع مختلفی برخورد میکنیم. این مسئله برای اکثر آدم ها وجود دارد، اما نکته ای که انسان ها را از هم متمایز میکند، نوع نگاه و نوع برخورد با این موانع است.
خیلی از آدم ها وقتی به موانعی برخورد میکنند، دست از کار کشیده و ناامید میشوند و برخی دیگر کاملا برعکس. با پذیرفتن آن مانع، دست به تلاش می زنند برای یافتن راه حل و دور زدن موانع.

درواقع با نیت پیروزی به جنگ موانع می روند.

البته این جمله به این معنا نیست که ما حق اشتباه کردن و شکست خوردن نداریم، خیر اما نباید اجازه دهیم موانع باعث توقف ما شوند.

 

در برخورد با موانع سوال خود را عوض کنید!

یکی از نکات مهمی که میتواند در رشد و پیشرفت اشخاص نقش مهمی داشته باشد سوال کردن است.
خیلی از ما وقتی به مانعی برخورد میکنیم اول سوالاتی که به ذهن مان میرسد سوال هایی از این دست است: چرا این مسئله برای من پیش اومد؟ چرا همیشه من؟ چرا من تو این کشور به دنیا آمدم؟ چرا تو این خانواده به دنیا آمدم؟ و…

اگر میخواهید فرصت و شانس بیشتری برای از میان برداشتن موانع و گذر از آن ها به سمت مسیر و هدف دلخواه خود داشته باشید بهتر است به جای این سوالات، این پرسش را مطرح کنید که من چطور میتوانم از این مسیر عبور کنم؟

من در برابر این اتفاق چه کاری می توانم انجام دهم؟ و…

درواقع این نوع سوال پرسیدن و این نوع نگاه، به پیدا کردن راه حل در مسیر رسیدن به اهداف، کمک شایانی میکند.

 

مهارت کلیدی: خودآگاهی!

شاید یکی از مهم ترین مهارت هایی که می تواند در کل مسیر زندگی به ما کمک کند، داشتن مهارت خودآگاهی است.

خودآگاهی میتواند به ما کمک کند تا در زمان ها و شرایط مختلف دلیل تصمیم ها، اهمال کاری ها و بهانه ها را پیدا کنیم و در راستای حل آن مسئله قدم برداریم که خود این قضیه درنهایت منجر به رد شدن از موانع می شود و شانس ما را در رسیدن به اهداف بیشتر میکند.

علاوه بر مباحثی که در بالا به آنها اشاره کردیم، در این گپ و گفت راجع به موانعی که بر سر راه خانم ها برای رسیدن به موفقیت وجود دارد، اهداف هر شخص، رسالت و همچنین اتفاقات و چالش هایی که سارا در زندگی شخصی اش تجربه کرده هم صحبت کردیم.

با ما همراه باشید که بی شک از دیدن این ویدئو لذت خواهید برد.

منتظر نظرات تون هستیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه مطلب
محصولات رایگان
جدیدترین محصولات