لوگوتایپ اثرمثبت

کتاب همه بازاریابان دروغ می گویند | ست گادین

امروز قصد داریم یکی دیگر از کتاب های ست گادین را که مترجمان زیادی آن را با عناوین مشابه ترجمه کرده اند به شما معرفی کنیم. کتابی که برای کسب و کارها و مخصوصا بازاریابان می تواند بسیار مفید و الهام بخش باشد. شاید شما اسم کتاب همه بازاریابان دروغ می گویند را شنیده باشید شاید هم این کتاب را با عنوان همه بازاریابان دروغ گو هستند در قفسه های کتاب فروشی ها دیده باشید. در هر صورت در قفسه نقد تخصصی کتاب این هفته شما را با خلاصه ای از آنچه که در این کتاب می خوانیم آشنا می کنیم تا قبل از خرید آن بتوانید راجع به محتوای کتاب همه بازاریابان دروغگو هستند اطلاعاتی داشته باشید.

 

حرف اصلی کتاب همه بازاریابان دروغ می گویند چیست؟

آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که تنها با دیدن تبلیغ یک محصول آن را خریداری کرده و وقتی محصول مورد نظر به دست شما رسیده است با آنچه که در تبلیغاتش دیده و شنیده بودید، بسیار مغایرت داشته باشد و شما را ناامید کند؟

باید به شما بگویم که تنها نیستید و این شگردی در بازاریابی محصولات است.

روش تبلیغ یک محصول در جلب نظر مخاطبان بسیار تاثیرگذار و پر اهمیت است. به صورتی که در دنیای بازاریابی، روش تبلیغ کردن محصول به معنای همه چیز است و باعث رشد فروش شما می شود. فروشندگان و مدیران شرکت های تولیدی با روش های قدیم نمی توانند به دستاورد قابل توجهی برسند. روش قدیم برای بازاریابی دروغ گفتن بود. بازاریابان قبلترها درباره محصول خود داستان های دروغین سرهم می کردند و محصول به فروش می رسید؛ البته این روش جوابگو بود اما نه در این زمان که مخاطبان شما باهوش و زیرک شده اند. تصور کنید مخاطب متوجه دروغ شما شده است؛ آنجاست که باید با دنیای بیزینس خداحافظی کنید.

در کتاب همه بازاریابان دروغ می گویند، ست گادین در مورد اهمیت گفتن داستان‌های اصیل در بازاریابی در دنیایی که اعتماد کم است، بحث می‌کند.

در این کتاب، ست گادین تاکید می‌کند که در جامعه‌ای که مصرف‌کنندگان با اطلاعات زیادی روبه‌رو هستند و به راحتی به تبلیغات تحریکی پاسخ نمی‌دهند، گفتن داستان‌هایی که دروغ باشند به کمک نمی‌آید. به جای آن، او در کتاب همه بازاریابان دروغ می گویند بر اهمیت گفتن داستان‌های اصیل و واقعی تأکید می‌کند که توانایی ارتباط برقرار کردن با افراد را دارند و اعتماد را برای برندها و محصولاتشان ایجاد می‌کنند.

بازاریابان برای جذب مشتریان باید داستان‌هایی ارائه دهند که بازتابی از ارزش‌ها، معنا و هویت برند باشند. این داستان‌ها باید به صورت اصیل و جذاب نقل شوند و بتوانند احساسات و ارزش‌های مشتریان را به خوبی درگیر کنند.

ارائه داستان توسط بازاریابان

به عنوان یک بازاریاب با استفاده از داستان‌های اصیل، شما می‌توانید ارتباطی معنادار بین برند و مشتریان خود برقرار کنید و اعتماد آنها را برای خرید محصولاتتان جلب نمایید.

در کتاب همه بازاریابان دروغ می گویند، نویسنده درباره قدرت گوینده‌ها و تأثیر داستان‌های معتبر در دنیایی که کمتر به افراد اعتماد می‌شود، صحبت می‌کند.

ست گادین معتقد است که برای جذب مشتریان و رسیدن به موفقیت در بازاریابی، نیاز است داستان‌هایی را بیان کنیم که باورپذیری بالا داشته باشند و توانایی ایجاد ارتباط عمیق با مخاطبان را داشته باشند. او بر این باور است که در دنیای کنونی که اعتماد میان مشتریان و برندها کاهش یافته است، باید داستان‌های واقعی و معتبری را برای مشتریان ارائه داد تا بتوانند اعتمادشان را جلب کنند.

کتاب “All Marketers Are Liars” به عنوان یک راهنمای عملی برای بازاریابان و کسانی که در زمینه تبلیغات فعالیت می‌کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. کتاب همه بازاریابان دروغ می گویند درباره تکنیک‌ها و راهکارهایی است که با استفاده از داستان‌های جذاب و معتبر، می‌توانند نیازها و آرزوهای مشتریان را به خوبی شناسایی و به آنها پاسخ دهند.

اگر به بازاریابی و تبلیغات علاقه مند هستید و می‌خواهید بیشتر درباره روش‌های جذب مشتریان و ایجاد ارتباط با آنها بدانید، کتاب همه بازاریابان دروغ می گویند می‌تواند یک منبع مفید برای شما باشد.

اگر داستان گویی در کسب و کار توانسته توجه شما را جلب کند، پیشنهاد می کنیم با کلیک بر روی عبارت قدرت و تاثير داستان گويي در كسب و كار و فروش مطلبی با همین عنوان را که پیش تر در سایت اثر مثبت منتشر کرده ایم را بخوانید.

ست گادین نویسنده کتاب گاو بنفش و همه بازاریابان دروغ می گویند

در کتاب همه بازاریابان دروغگو هستند شما با روشی جدید از بازاریابی آشنا می شوید، روشی که مردم سراسر جهان با به کارگیری آن نه تنها در بازاریابی، بلکه در ابعاد مختلف زندگی مثل متقاعدسازی، تعاملات اجتماعی و… موفق شده اند و این روش را تحسین می کنند.

این روش جواب ده و موثر، توانایی داستان گویی شماست. این ویژگی را تمام بازاریابان ماهر دارا هستند و مهارت داستانگویی یکی از فاکتورهای مهم آنها محسوب می شود. البته ناگفته نماند که داستان محصول شما باید حقیقت را بازگو کند وگرنه شما در گام اول شکست خورده اید.

برای آنکه صدای محصولتان در دنیای شلوغ تبلیغات به گوش مخاطب برسد، باید داستانی جذاب و تاثیر گذار تعریف کنید، داستانی که مخاطب محصول شما را نه از سر نیاز بلکه به خاطر خواسته قلبی خود و تمایز آن انتخاب می کند. داستانی که روی ویژگی های محصول مانور نمی دهد، داستانی که مخاطبان مایل به باور کردن آن هستند. اگر داستان محصول شما اینگونه است، تبریک می گوییم شما نصف راه موفقیت را پیموده اید.

چطور از داستان گویی در کسب و کار استفاده کنیم؟

یک محصول تولید کن.

برایش تیزر بساز: یک بچه یا پزشک یا یک خانم زیبا را بیاور تا راجع به آن صحبت کند و آن را توصیه کند.

بیشتر بفروش.

ثروتمندشو.

محصول جدید بساز.

تیزر جدید بساز و این بازی را ادامه بده.

ست گادین معتقد است که این سبک تبلیغات از موضع قدرت است. تبلیغ، از جنس تجویز نمی تواند ادامه پیدا کند.

دوران مرگ تلویزیون و صنایع مبتنی بر تبلیغات تلویزیونی فرا رسیده است. پس قدرت داستان های واقعی را دست کم نگیر.

 

فهرست مطالب کتاب همه بازاریابان دروغگو هستند:

شاید بد نباشد قبل از آنکه کتاب همه بازاریابان دروغ می گویند را برای مطالعه در دست بگیرید، به واسطه فهرست مطالب آن کمی با محتوای کتاب بیشتر آشنا شوید.

  • چگونه می توانید مشتریان را به خرید کالای خود ترغیب کنید.
  • مهم ترین نکته در بازاریابی، گفتن داستانی است که مردم با آن ارتباط برقرار کنند.
  • درک کاملی نسبت به دید مشتریان خود از زندگی و جهان داشته باشید.
  • داستانتان را متناسب با نگرش مشریانتان بسازید.
  • افراد فقط به اطلاعات جدید توجه می کنند و برای خود داستان هایی که می سازند تا از این اطلاعات سر در بیاورند.
  • داستان ها باید معتبر باشند تا بر مردم تاثیر بگذارند.
  • بازاریاب ها نباید از مرز باریک میان دروغ و کلاهبرداری عبور کنند.
  • سخن پایانی

بازاریابان و تبلیغات دروغ می گویند

بخشی از کتاب همه بازاریاب ها دروغگو هستند!

برای همه ما پیش آمده است که فردی را بر اساس ظاهرش قضاوت کرده باشیم، حتی اگر قصد چنین کاری را نداشته‌ایم. ما بدون اینکه متوجه باشیم، اغلب در حال انجام قضاوت‌های آنی درباره اشخاص و اشیا هستیم. به عنوان یک بازاریاب باید مطمئن شوید که مشتریانتان هنگامی که نخستین بار با محصولتان مواجه می‌شوند، قضاوت درستی خواهند داشت.

اولین مواجهه مشتری با برند (نام تجاری) شما با احساس اولیه آن‌ها در مورد آن متفاوت است. افراد معمولاً این دو قضیه را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند. ممکن است نخستین مواجهه مشتری با برند شما الزاماً منجر به واکنشی نشود.

احساس اولیه مشتریان یعنی اولین واکنش معنی‌دار آن‌ها نسبت به محصول و برند تجاری شما!

تصور کنید یک ایمیل تبلیغاتی از یک فروشگاه آنلاین دریافت می‌کنید. این اولین مواجهه شما با آن فروشگاه آنلاین خواهد بود، اما ممکن است با دریافت این ایمیل هیچ نظری راجع به آن فروشگاه پیدا نکرده باشید. اگر بعداً کفشی از آن فروشگاه بخرید و آن کفش هرگز به دستتان نرسد، احساس اولیه‌تان شکل می‌گیرد که مطمئناً در این شرایط احساس مثبتی نخواهد بود!

احساسات اولیه حیاتی هستند، اما نمی‌دانید کدام جنبه از کسب‌وکارتان منجر به ایجاد این احساس اولیه می‌شود. به همین دلیل صداقت و تظاهر نکردن بسیار مهم است تا مطمئن شوید که احساس اولیه مشتریانتان مثبت است.

داستان شما زمانی معتبر خواهد بود که با تمام جنبه‌های کسب‌ و کارتان همخوانی داشته باشد. محصول، کارمندان و پیام شرکتتان باید با یکدیگر هماهنگ باشند. در واقع تمام مواردی که به صورت بالقوه می‌توانند روی احساس اولیه مشتریان تأثیر بگذارند، باید با پیام شرکتتان هماهنگ باشند و بر آن تأکید داشته باشند؛ بنابراین اگر لوگو و مکان شرکتتان جذاب و تأثیرگذار باشد، اما کارکنانتان بی‌ادب باشند یا محصولاتتان از کیفیت مطلوب بهره‌مند نباشند، داستانتان منسجم نیست و شما صادق نبوده‌اید.

 

کدام ترجمه کتاب همه بازاریابانه دروغ می گویند بهتر است؟

کتاب همه بازاریابان دروغگو هستند را ناشرین معتبر و مختلف زیادی با ترجمه های متفاوت به چاپ رسانده اند. نشر آموخته، کتاب مهربان، انتشارات سیته و بسیاری دیگر از ناشرین مطرح در صنعت کتاب به علت محتوای خوب و با کیفیت، این کتاب را ترجمه نموده اند.

ما در اینجا لینک تهیه چند ترجمه خوب از میان ترجمه های موجود در بازار را برای شما قرار می دهیم.

لطفا اگر شما هم ترجمه خوبی از این کتاب ارزشمند را خوانده اید، آنرا در بخش کامنت ها برای ما معرفی کنید.

 

 

ست گادین کیست؟

سِت گادین (Seth Godin) یک نویسنده، سخنران و بازاریاب برجسته است. او در ۱۰ ژوئیه ۱۹۶۰ در نیویورک، ایالات متحده آمریکا متولد شد. گادین در دو رشته علوم کامپیوتر و فلسفه در دانشگاه تافتس (Tufts) تحصیل کرده و مدرک MBA خود را از دانشگاه استنفورد دریافت کرده است.

خیلی ها گادین را با کلمه انسان متفاوت به یاد می آورند؛ چرا که ست گادین به متفاوت بودن و متفاوت فکر کردن و البته ساده سخن گفتن، معروف است.

گادین بیشتر به خاطر آثار و مطالب خود در زمینه بازاریابی و رهبری شناخته می‌شود و به عنوان یکی از افراد تأثیرگذار در حوزه بازاریابی به حساب می آید.

او بیش از 20 کتاب منتشر کرده است که برخی از مشهورترین آثار او که به فارسی نیز ترجمه شده اند، عبارتند از:

  • گاو بنفش
  • شیب
  • همه بازاریابان دروغ گو هستند
  • بازاریابی اجازه ای
  • مهره حیاتی
  • قبایل

ایده‌ها و مفاهیم گادین در مورد بازاریابی، نوآوری، خلاقیت و رهبری بسیار مورد توجه قرار گرفته و تأثیرگذاری زیادی در حوزه کسب و کار و بازاریابی داشته است.

ست گادین به عنوان یک متخصص در زمینه بازاریابی، به روش‌ها و استراتژی‌هایی برای ارتقای برندها، ایجاد تغییر و تأثیرگذاری در مخاطبان و ایجاد تمایز در بازار پرداخته است. نوشته‌ها و سخنرانی‌های او توجه زیادی به نوآوری، معنا و ارزش افزوده برای مشتریان دارند.

ست گادین از طریق وب‌سایت شخصی خود و وبلاگ، امر به اشتراک گذاشتن ایده‌ها و نظرات خود را در زمینه بازاریابی و کسب و کار ادامه می‌دهد.

اگر شما هم تجربه ای از مطالعه کتاب همه بازاریابان دروغ می گویند دارید، با ما در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید.

  1. آرش گفته؛
    08:36 1402/04/13

    ممنون بابت معرفی کتاب همه بازاریابان دروغ می گویند این کتاب رو خوندم و خیلی به من کمک کرد.

    • سارا یوسفی گفته؛
      13:06 1402/05/15

      آرش عزیز سلام. خوشحالیم که کتاب برای شما مفید بوده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه مطلب
محصولات رایگان
جدیدترین محصولات