لوگوتایپ اثرمثبت

کتاب کلید را بزن

کتاب کلید را بزن

آدم های اهل رشد، آدم هایی هستند که تغییر را با آغوشی باز می پذیرند، اگر به دنبال کتابی هستید که باعث وقوع تغییراتی در زندگی شما می شود و یا قصد دارید راجع به مدیریت تغییر در اجتماع، مطالبی ارزنده را بخوانید، بی شک مطالعه کتاب کلید را بزن یا همان Switch نوشته‌ی چیپ هیث و دن هیث می تواند گزینه جذابی باشد. در قفسه نقد تخصصی کتاب این هفته اثر مثبت قصد داریم شما را با یکی دیگر از کتاب های برادران هیث آشنا کنیم.

کتاب کلید را بزن را میترا معتضد در 331 صفحه ترجمه و انتشارات البرز آن را به چاپ رسانده است.

 

 

فیل و فیل سوار

برادران هیث در کتاب کلید را بزن مدیریت تغییر را مساله ای سه وجهی در نظر گرفته اند و برای مدیریت تغییر و درک بهتر مفاهیم مرتبط با آن از استعاره فیل و فیل سوار استفاده کرده اند.

دن هیث و چیپ هیث از نام فیل سوار استفاده کرده اند تا نمادی باشد از شخصی که عقل و منطق دارد و برای انتخاب مسیر حرکت تصمیم می گیرد.

نویسندگان کتاب کلید را بزن فیل را نماد انرژی و هیجان و احساسات می دانند که اگر همراه هدف گذاری نباشند، حتی با مشخص بودن جهت حرکت، تغییر و حرکتی انجام نمی گیرد.

در نهایت هم مسیر حرکت فیل و فیل سوار به میان می آید که نمادی برای شرایط محیطی در مسیر تغییر است.

درواقع شما در کتاب کلید را بزن راز تغییرات موفقیت آمیز را در سه موضوع میابید، منطق، احساس و مسیر.

احساس همان فیل تنبل درون افراد است که به دنبال پاداش های سریع و لذت های آنی است و اگر مراقب این فیل سرکش و تنبل نباشیم، می تواند دلیل بسیاری از شکست های ما در زندگی و عدم رشد و پیشرفت ما باشد.

مهم نیست که چقدر برای اهداف تان  تلاش و برنامه ریزی کرده اید، اگر فیل اجازه سواری به شما ندهد، نتایج خوبی به دست نخواهید اورد. پس روزی که فیل و فیل سوار با هم دوست و همراه شوند، بی شک دنیا را مال خود خواهند کرد.

 

کتاب کلید را بزن را بخوانید اگر…

اگر درگیر یکی از دغدغه های زیر هستید، مطالعه کتاب کلید را بزن می تواند برای شما انتخابی مناسب باشد.

  • اگر به دنبال تغییر در سبک زندگی خود هستید، کتاب کلید را بزن مناسب شماست.
  • اگر قصد دارید عادت های مخربی مثل خوردن نوشابه یا سیگار کشیدن را ترک کنید، این کتاب برای شماست.
  • اگر قصد دارید عادت هایی مثبت و سازنده مثل ورزش، مطالعه، سبک غذایی سالم و.. را به زندگی خود بیاورید، مطالعه کتاب کلید را بزن را از دست ندهید.

برای تغییر، قلب و ذهن آدم ها هم باید تغییر کند و دن و چیپ هیث در کتاب کلید را بزن به شما یاد می دهند چطور درون خود را با محیط و خواسته های تان همراه کنید.

درواقع برادران هیث در کتاب کلید را بزن به ما می گویند چطور با تغییرات کوچکی که سخت به نظر می رسند اما نتایج بزرگی دارند هم مثل تغییرات بزرگ که ما را هیجان زده می کنند و راحت تر آنها را می پذیریم برخورد کنیم.

اگر علاقه مند هستید کتاب های بیشتری از چیپ و دن هیث بخوانید، شاید بد نباشد سری به مطلب زیر بزنید و با کتاب ایده عالی مستدام هم بیشتر آشنا شوید.

معرفی کتاب ایده عالی مستدام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه مطلب
محصولات رایگان
جدیدترین محصولات